BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 1, 2009

>SYURGA CINTA< ...wat aku insaf


Tak taw knape, bile tgk citer ni rase mcm insaf sgt2…menusuk kalbu tu..citer ni mmg byk selitkan nasihat2 yg berguna…ayat2 dlm citer ni dpt naikkan blik smangat aku yg tgh down nie..disamping dpt memberi aku keinsafan…nak crik buku yg heliza bli tu ( don’t be sad)…mcm elok je klw aku bace..

Iyela…tanpa aku sedar, rupanya selama ni dah byk benda salah yg aku dah buat…bnarlah ape yg org kate ade hikmah disebalik berlakunya sesuatu….bila dah berlaku sesuatu yg buruk, barulah kita sedar…

Dikatakan ada 3 jenis cinta di dunia nie:

1. cinta syaitan – apabila seorang lelaki berkenalan dgn seorang wanita dan mereka perpegang tangan..dan akhirnya melakukan maksiat hingga wanita itu mengandung…kemudian barulah mereka bernikah…cinta ini semata-mata dipengaruhi hawa nafsu dan syaitan..

2. Cinta jin – apabila seorang lelaki itu suka kepada seorang wanita..namun wanita itu tidak suka kepadanya, lalu lelaki itu melakukan sihir keatas wanita itu hingga mendatangkan mudarat…

3. Syurga cinta – cinta yang berasaskan nilai-nilai islam, mengikut syariat agama dan tidak mlanggar batas-batas pergaulan…lahir dari keikhlasan dan kejujuran…insyallah akan berkekalan dunia akhirat..

Aku harap aku akan dapat berjumpa dengan cinta yg ke-3 tu…dapat jumpa seseorang yg dpt memimbing aku, jujur dan ikhlas…Walaupun cinta aku x seagung cinta Nabi Muhammad S.A.W dgn Siti Khadijah..x sehebat cinta Zulaikha dgn Nabi Yusuf..tapi aku ikhlas dan jujur dgn die…

Maybe stiap cinta tu perlukan pengorbanan…walaupun susah n berat untuk ditanggung, tapi aku kene redha…harap Allah dapat memberi aku kekuatan dan ketabahan untuk berdepan dgn dugaanNya…pertemukan aku dgn seseorang yg lebih baik..aminnn…

Rasanya masih belum terlambat untuk aku berubah..teringin nk jadi mcm syuhada (syurga cinta) ..x pun mcm nur amina (nur kasih)…hehe…

Kdg2 Allah sembunyikan matahari

Dia dtg kn petir dan kilat..

kita tertanye2 kemane hilang nye matahari..

rupa2nye Allah memberikan kita pelangi.

0 comments: